گروه انتشاراتی ققنوس | «تسلی‌بخشی‌های فلسفه» آلن دوباتن به ایران رسید
 

«تسلی‌بخشی‌های فلسفه» آلن دوباتن به ایران رسید

ه گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ «تسلی‌بخشی‌های فلسفه»، نوشته «آلن دوباتن»  با ترجمه عرفان ثابتی توسط انتشارات ققنوس منتشر شده است.

این اثر یکی از آخرین آثار آلن دوباتن، نویسنده و فیلسوف بریتانیایی، است که تاکنون بیش از 200 هزار نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفته است. این کتاب می‌کوشد با استناد به آثار شش فیلسوف بزرگ، راه‌حل‌هایی برای مشکلات روزمره ما ارائه کند.

این کتاب شامل شش بخش است که هر بخش در مورد یک فیلسوف و یک راه‌حل در مواجهه با مشکلی در زندگی است. تسلی‌بخشی در مواجهه با عدم محبوبیت ـ سقراط، تسلی‌بخشی در مواجهه با کم‌پولی ـ اپیکور، تسلی‌بخشی در مواجهه با ناکامی ـ سنکا،  تسلی‌بخشی در مواجهه با ناتوانی و نابسندگی ـ مونتنی، تسلی‌بخشی قلب شکسته ـ شوپنهاور و تسلی‌بخشی در مواجهه با سختی‌ها ـ  نیچه عناوین بخش‌های این کتاب است.

این کتاب تلاش دارد با استناد به آثار شش فیلسوف بزرگ راه‌حل‌هایی برای مشکلات روزمره ما ارائه کند. با خواندن این کتاب از سقراط می‌آموزیم که عدم محبوبیت را نادیده انگاریم، سنکا به ما می‌آموزد بر ناامیدی غلبه کنیم،‌ اپیکور بی‌پولی ما را چاره می‌کند، مونتنی راهنمای مناسبی برای درمان ناکارآیی ماست، عشاق دل‌شکسته می‌توانند با خواندن آثار شوپنهاور تسلی‌خاطر یابند و کسانی که در زندگی با سختی‌های زیادی روبه‌رو هستند، با نیچه همذات‌پنداری می‌کنند.

انتشارات ققنوس این کتاب را در 304 صفحه به‌قیمت 52 هزار تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

ثبت نظر درباره این نقد
عضویت در خبرنامه