گروه انتشاراتی ققنوس | تاریخ جنگ کریمه از مجموعه تاریخ جهان را ققنوس منتشر کرد
 

تاریخ جنگ کریمه از مجموعه تاریخ جهان را ققنوس منتشر کرد

خبرگزاری ایبنا

«جنگ کریمه» اثر «دبورا بکراش» یکی دیگر از مجلدهای مجموعه تاریخ جهان است که با چشم‌اندازی گسترده و ژرف، از سیر تاریخ جهان می‌گوید. این کتاب تاریخی توسط آرش عزیزی ترجمه و به کوشش انتشارات ققنوس منتشر شده است.\ 
مدیر روابط عمومی انتشارات ققنوس با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: در جنگ کریمه کشورهای انگلستان، فرانسه، روسیه و عثمانی همگی چه از لحاظ نیروی انسانی و چه از نظر مالی، دست‌خوش خسارت‌های فاحشی شدند اما این جنگ به علت دیگری مصیبت‌بار بود. 
احمد تهوری خاطرنشان کرد: در این کتاب به زمینه‌های فرهنگی و رخدادهای تاریخی جنگ کریمه پرداخته شده و نشان می‌دهد این کشت و کشتار هیچ حاصلی نداشته و جنگ نتوانسته مسایلی را که به آغاز آن انجامیده بود حل و فصل کند. 
وی افزود: این مجموعه می‌کوشد چشم‌اندازی گسترده و ژرف از سیر تاریخ جهان عرضه و با ارایه زمینه‌های فرهنگی و رخدادهای تاریخی، خواننده را مجذوب خود کند. «عصر اکتشافات»، «پیدایش مسیحیت»، «چین باستان»، «انقلاب کوبا»، «خاور نزدیک باستان»، «یونان باستان»، «مصر باستان»، «جنگ ویتنام» و... از جمله کتاب‌های مجموعه تاریخ جهان است. 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم طرف‌های درگیر در نبرد کریمه، به جنگ با یکدیگر پرداختند و سربازان بیش‌تری کشته شدند. از جمعیت غیر نظامی این کشورها تعداد بیش‌تری کشته شدند و سرزمین‌های آن‌ها هرچه بیش‌تر به کام ویرانی و انهدام کشیده شد. گرچه دلایل جنگ مبهم و توضیح آن‌ها دشوار است اما تعارض اساسی و واقعی که منجر به جنگ شد به نحو تکان دهنده‌ای روشن است. یک‌بار دیگر قدرتی اروپایی تلاش می‌کرد سلطه خود را بر این قاره تثبیت کند. 
در اواسط قرن نوزدهم، نیکولای اول، تزار روسیه، تلاش کرد مهار دهانه رودخانه دانوب و دریای سیاه را از چنگ عثمانی درآورد و خود آن را به دست گیرد و به این وسیله توازن قوا در اروپا را بر هم زند. قدرت‌های اصلی اروپا حمله نیکولای به ترکیه را گام نخست در تلاش برای تسلط بر سراسر قاره می‌دانستند و برای مقابله با او متحد شدند. 
چاپ نخست کتاب «جنگ کریمه» اثر «دبورا بکراش» از مجموعه تاریخ جهان توسط آرش عزیزی ترجمه شده است. این کتاب در 143 صفحه و با بهای 3 هزار و 500 تومان تومان راهی بازار نشر شده است.
ثبت نظر درباره این نقد
عضویت در خبرنامه