گروه انتشاراتی ققنوس | سی کتاب پرفروش ققنوس در نمایشگاه کتاب ۹۷
 

سی کتاب پرفروش ققنوس در نمایشگاه کتاب ۹۷ 1397/2/26

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی ست برای اهل کتاب که نیازهایشان از بازار کتاب را تامین کنند و یک‌جا اغلب کتاب‌هایی را که طی سال نشان کرده‌اند بخرند. امسال که به یمن بازگشت نمایشگاه کتاب به مصلی استقبال بیشتری هم از آن شد، فرصت دوباره‌ای ایجاد کرد تا فهرستی از کتاب‌های پرفروش گروه انتشاراتی ققنوس را در حوزه‌های ادبیات، هنرهای نمایشی، سینما، تاریخ، فلسفه، علوم اجتماعی، روانشناسی، داستان ایرانی و داستان خارجی منتشر کنیم. 

داستان خارجی

امسال نیز در بخش داستان خارجی استقبال بی‌نظیری از کتاب ملت عشق در نمایشگاه کتاب شد. با اینکه طی چند سال اخیر این کتاب جزو پرفروش‌های گروه انتشاراتی ققنوس بود، باز هم امسال گوی سبقت را از دیگر کتاب‌ها ربود و در صدر لیست پرفروش‌های غرفه‌ی ققنوس ایستاد. با این مقدمه پنج کتاب پرفروش بخش داستان خارجی از این قرار است:

ملت عشق، الیف شافاک، ارسلان فصیحی

روح گریان من، کیم هیون هی، فرشاد رضایی

هرگز رهایم مکن، کازوئو ایشی‌گورو، سهیل سمی

رهبر عزیز، جنگ جین سونگ، مسعود یوسف حصیرچین

پدرم، اورهان پاموک، بهاره فریس‌آبادی

 

داستان ایرانی

سمفونی مردگان اثر خواندنی و ارزشمند عباس معروفی نیز از جمله کتاب‌هایی ست که سال‌ها در لیست پرفروش‌های ققنوس و نمایشگاه‌های کتاب قرار دارد. هر سال آدم‌هایی که به تازگی به دنیای ادبیات و داستان ایرانی پا گذاشته‌اند سراغ عباس معروفی هم می‌آیند و سمفونی مردگان و سال بلوا را می‌خوانند. پرفروش‌های ادبیات داستانی ایرانی در نمایشگاه کتاب امسال به این ترتیب است:

سمفونی مردگان، عباس معروفی

سال بلوا، عباس معروفی

آن مادران این دختران، بلقیس سلیمانی

مرداد دیوانه، محمدحسن شهسواری

انگار خودم نیستم، یاسمن خلیلی‌فرد

 

فلسفه و علوم اجتماعی

اگر تا چند سال پیش خیلی‌ها نامی از آلن دوباتن نشنیده بودند، امروزه او یکی از نویسنده‌های محبوب ایرانی‌هاست. تسلی‌بخشی‌های فلسفه اثر دوباتن در حوزه‌ی فلسفه و علوم اجتماعی نیز یکی از پرفروش‌های غرفه‌ی ققنوس بود. کتاب‌های پرفروش این حوزه در نمایشگاه کتاب تهران این کتاب‌ها هستند:

تسلی‌بخشی‌های فلسفه، آلن دوباتن، عرفان ثابتی

هنر همیشه بر حق بودن، آرتور شوپنهاور، عرفان ثابتی

الفبای فلسفه، نایجل واربرتون، مسعود علیا

فلسفه‌ای برای زندگی، ویلیام بی آروین، محمد یوسفی

مغلطه، جیمی وایت، مریم تقدیسی

 

ادبیات، هنرهای نمایشی و سینما

نخستین کتاب رضا شکراللهی، ویراستار در مدت زمان کمی به چاپ دوم رسید و چاپ سوم آن نیز با شروع نمایشگاه به بازار کتاب عرضه شد. در ادامه‌ی استقبال از این کتاب خوشخوان، مزخرفات فارسی در بخش ادبیات، هنرهای نمایشی و سینمای غرفه‌ي ققنوس بیشترین فروش را داشته است. دیگر کتاب‌های پرفروش این سه حوزه را زیر این کتاب ببینید: 

مزخرفات فارسی، رضا شکراللهی

آخر بازی/ در انتظار گودو، ساموئل بکت، بهروز حاجی‌ محمدی‌

جهان فلسفی استنلی کوبریک، جرالد جی. آبرامز، محمدرضا اسمخانی

سینمای دیوید لینچ، تاد مک گوان، محمدعلی جعفری

تفسیرها و تاویل‌ها در انتظار گودو، هارولد بلوم، بهروز حاجی محمدی

 

روانشناسی

جای خرسندی است که در جامعه‌ی امروز به کتاب‌های روانشناسی توجه می‌شود و اهل کتاب این دسته از کتاب‌ها را هم در سبد خریدشان می‌گذارند. اروین یالوم رواندرمان مشهور هم جزو محبوب‌ترین نویسنده‌های حوزه‌ی روانشناسی ست. چرا که موضوعات پیچیده را با لحنی شیرین و همه‌فهم روایت می‌کند و گاه حتا به محتوای تخصصی، فرم داستانی می‌بخشد. انسان موجود یک روزه در بالای لیست پرفروش‌های بخش روانشناسی غرفه‌ی ققنوس به چشم می‌خورد. پرفروش‌های این بخش به این ترتیب است:

انسان موجود یک روزه، اروین د.یالوم، نازی اکبری

مغزتان را دوباره سیم‌کشی کنید، جان بی‌آردن، ابراهیم شایان

خودتان را دوباره بسازید، استیو چندلر، اسماعیل نوری

پله پله تا اوج، زیگ‌ زیگلار، مهناز فاتحی

چرا عاشق می‌شویم؟، هلن فیشر، سهیل سمی

 

تاریخ

با اینکه بسیاری از مردم معتقدند که بسیاری از مردم تاریخ نمی‌خوانند، کتاب‌های تاریخی در نمایشگاه کتاب تهران همچنان فروش دارند. به خصوص کتاب‌هایی که به نحوی به تاریخ معاصر کشورمان مرتبط باشد. گفتمان چپ در ایران یکی از همین کتاب‌هاست که بیشترین فروش را در بخش تاریخ غرفه‌ی گروه انتشاراتی ققنوس داشت. از دیگر کتاب‌های پرفروش این حوزه به این لیست می‌توان اشاره کرد:

گفتمان چپ در ایران، محمد علی احمدی

جنگ جهانی اول، رابرت گرین، مهدی حقیقت‌خواه

کارنامه مصدق و حزب توده، ارسلان پوریا

جنگ‌هایی که دنیا را تغییر داد، چارلز مسنجر، منوچهر پزشک

جنگ جهانی دوم در اروپا، فیلیپ گاوین، مهدی حقیقت‌خواه

ثبت نظر درباره این خبر
عضویت در خبرنامه