گروه انتشاراتی ققنوس | کتاب " من فقط دو نفر را کشته‌ام" رونمایی شد.
 

کتاب " من فقط دو نفر را کشته‌ام" رونمایی شد. 1398/9/7

به گزارش روابط عمومی گروه انتشاراتی ققنوس، روز چهارشنبه ششم آذرماه، مراسم رونمایی تازه‌ترین اثر آقای هادی خورشاهیان با عنوان "من فقط دو نفر را کشته‌ام" در کافه کتاب ققنوس برگزار شد.

در این مراسم چهره‌های مختلف فرهنگی، ادبی و هنری مانند محمدحسن شهسواری، سميه نوروزی، قباد آذرآیین، طلا نژادحسن، جواد ماه‌زاده، رامبد خانلری و جمعی از اصحاب رسانه و دوستداران و دنبال‌کنندگان آثار آقای خورشاهیان حضور داشتند.

ابتدا هادی خورشاهیان درباره سابقه ادبی و فرهنگی خود و همکاری با انتشارات ققنوس صحبت کردند و ادامة جلسه با سخنراني محمدحسن شهسواري همراه شد. ایشان بيان كردند که کتاب علی رغم آنکه از زبان یک متهم به قتل روایت می‌شود و در طول داستان خواننده حداقل با دو معمای جنایی روبرو است و در زمرۀ رمان‌های مجموعه ژانر جنایی قرار نمي‌گبرد. پس از این منظر اثری است منحصر به فرد و خلاق که توالی سریع‌السیر حوادث و طنز نهفته در آن، رمان را به اثری خواندنی و جذاب تبدیل کرده است.

كتاب "من فقط دو نفر را كشتم" يك رمان خانوادگي-پليسي است. قهرمان این رمان، در بحبوحۀ نابسامانی روابط خانوادگی و در کشاکش شکایت شاکیان یک پروندۀ کلاهبرداری، به جرم قتل بازداشت می‌شود. در اولین فرصت نگهبان بازداشتگاه را مجروح می‌کند و از کلانتری می‌گریزد، در پی اتفاقات بعد از فرار، بلافاصله درگیر ماجرای قتل دیگری می‌شود. پس از مدت کوتاهی که با افراد خلافکار هم‌خانه می‌شود، هراس از کشته شدن از آن خانه که حالا برایش به زندانی دیگر تبدیل شده فراریش می دهد و درست همان روز خودش را وسط ماجرای حیرت‌انگیز دیگری می‌بیند که به قاچاق اسلحه یا عتیقه شباهت دارد. از مهلکۀ بعدی نیز جان سالم به در می‌برد، ولی در مرز آبی ایران و پاکستان دستگیر می‌شود. در زندان قتل دیگری به پرونده‌اش اضافه می‌شود. بعد از آن به جرمی امنیتی بازداشت می‌شود و پشت سر هم برایش ماجراهای هولناک اتفاق می‌افتد. هیچ‌کدام از این ماجراها و افرادی که سر راه او قرار می‌گیرند شباهتی به یکدیگر ندارند و هرکدام او را در موقعیت ناشناختۀ متفاوت دیگری قرار می‌دهند. اگرچه این رمان حول محور ماجراهای مربوط به اختلافات خانوادگی و کلاهبرداری و قتل می‌چرخد، نویسنده در این رمان خانوادگی و پلیسی تلاش کرده است از جهان محدود یک خانواده فراتر برود، و با خلق شخصیت‌ها و موقعیت‌های بی‌شباهت به یکدیگر، جهان‌های فکری متفاوتی را در کنار و مقابل هم قرار دهد.

هادی خورشاهيان از جمله شاعران و نویسندگانی است که هم در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان فعالیت دارد و هم در حوزه‌ی ادبیات بزرگسال. از او تاکنون بیش از 80 جلد کتاب در زمینه‌های مختلف ادبیات منتشر شده است، از جمله: "کتاب‌های از خواب می‌ترسیم" و "هزار توی خواب‌های من" توسط انتشارات آموت، "سرهنگ زندان یحیی" در انتشارات ثالث، "سودابه سیاوش را کشت" و "بر ریل‌های برزخ" توسط انتشارات نگاه، "دشمن آینده" توسط انتشارات چشمه، "الفبای مردگان" در انتشارت نیلوفر و کتاب های دیگری در زمینه کودک و نوجوان، رمان، مجموعه داستان و نمایشنامه.

 

 


 


ثبت نظر درباره این خبر
عضویت در خبرنامه