گروه انتشاراتی ققنوس | نسخه صوتی قصه فرار شاعر بزرگ از کره شمالی منتشر شد
 

نسخه صوتی قصه فرار شاعر بزرگ از کره شمالی منتشر شد

مشاهده

 

منبع: خبرگزاری مهر

سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸

...........................

 

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب صوتی «رهبر عزیز» نوشته جَنگ جین سونگ با ترجمه مسعود یوسف حصیرچین توسط موسسه آوانامه منتشر و راهی بازار نشر شد.

 

نسخه مکتوب این‌کتاب سال ۹۶ توسط نشر ققنوس منتشر شد و در حال حاضر با نسخه‌های چاپ ششم در بازار نشر عرضه می‌شود. نسخه صوتی آن نیز با صدای علی دنیوی ساروی و همکاری نشر ققنوس و موسسه آوانامه منتشر شده است.

 

کتاب «رهبر عزیز» درباره زندگی پر از اضطراب شاعری از کشور کره شمالی است که به‌خاطر یک اتفاق کوچک، زندگی‌اش زیر و رو شد. او در ابتدا زندگی آرام و شادی داشت؛ حتی هنگامی که کشور دچار قحطی شد و آدم‌های زیادی از گرسنگی مردند، جیره غذایی‌اش قطع نشد. زندگی‌اش امن و امان بود تا زمانی که مجله ممنوعه‌ای که به دوستش داده بود، گم شد و امتیازات و زندگی جَنگ جین‌سونگ را تا آستانه نابودی کشاند. گم‌شدن مجله باعث شد تا جنگ جین‌سونگ برای نجات جان خود و خانواده‌اش چاره‌ای جز فرار نداشته باشد.

 

مطالب کتاب پس از فرار مولف به کره جنوبی و افشاگری‌هایش چاپ شدند. نشر ققنوس پیش از این کتاب «روح گریان من» را هم با محوریت موضوع کره شمالی منتشر کرده که نسخه صوتی‌اش هم توسط موسسه آوانامه تولید شده است. تفاوت کتاب «رهبر عزیز» با دیگرکتاب‌های مرتبط با کره شمالی این است که مطالب این‌کتاب توسط کسی روایت می‌شوند که در ساخته شدن کیش شخصیتی کیم جونگ‌ایل (رهبر عزیز) نقش داشته و حتی به جمع «پذیرفته‌شدگان» راه یافته بوده، که اعضای آن بسیار کم هستند.

 

جین‌سونگ همچنین چندین سال در سازمان جاسوسی کره شمالی فعالیت داشته و با رازهای پشت‌پرده سیاست کره شمالی آشنا بوده است. در نتیجه این نزدیکی به نهاد قدرت و شخص کیم جونگ‌ایل، باعث شده به‌راحتی در کتاب به ساختار واقعی قدرت در کره شمالی بپردازد.

 

کتاب صوتی «رهبر عزیز» با مدت‌زمان ۱۵ ساعت و ۴ دقیقه و قیمت ۲۶ هزار تومان منتشر شده است.

 

 

ثبت نظر درباره این نقد
عضویت در خبرنامه