در آغاز قرن بیست و یکم ، نیاز به دانش مدیریت با استاندارد بسیار بالا در بخش فرهنگی بسیار گسترده بود . فرهنگ را باید در این جا نمود هنر ، میراث فرهنگی ، تفریحات و سرگرمی و رسانههای جدید قلمداد کرد . در این حیطه تخصصی ، توسعه برنامههای مبتکرانه آموزشی و تحقیقاتی از هماکنون ، در نهادهایی معدود ، شالودهای نه چندان استوار دارد . اگر تغییرات بنیادی درون فرهنگی و رایانهای را در آغاز هزاره سوم در نظر بگیریم ، بسط دادن این بنیاد چالشی واقعی خواهد بود . هدف نویسنده از نگارش این کتاب ایجاد دانشی اساسی از مدیریت در زمینه فرهنگی است و در این زمینه موضوعات فراوانی را گرد هم آورده است که این اطلاعات در واقع راهنمایی است که به واسطه آنها میتوان شکاف میان نظریه مدیریت و شیوه عملکرد فرهنگی را پُر کرد . چرا که جهان فرهنگی در یک جزیره عمل نمیکند ، دانشجویان ، معلمان و مدیران هنری باید از شالودههای این نظریه مدیریتی آگاه باشند و این دانش را به زبان خاص بخش فرهنگی ترجمه کنند . در این کتاب از چشمانداز مدیریت جهانی مثالهای فراوانی ارائه شده است که از بخشهای مختلف جهان و از منابع محلی ریشه گرفته و در چارچوب مفهوم دهکده جهانی ارائه شدهاند.