گروه انتشاراتی ققنوس | «فکرهای خصوصی» افشا می‌شود/ کشمکش‌ آدم‌های امروز
 

«فکرهای خصوصی» افشا می‌شود/ کشمکش‌ آدم‌های امروز

مشاهده

........................................

منبع: خبرگزاری صبا

سه‌شنبه 14 آبان 1398

........................................

 

یاسمن خلیلی فرد نویسنده در گفتگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا درباره انتشار کتاب تازه اش گفت: مجموعه داستان «فکرهای خصوصی» را در نشر هیلا زیرمجموعه انتشارات ققنوس آماده چاپ دارم که شامل ۱۱ داستان کوتاه است که محوریت همه این داستان ها، روابط و کشمکش های آدم های امروزی با یکدیگر است.

به گفته وی، همه این داستان ها به جز یک داستان در تهران اتفاق می افتد و همچنین به جز دو داستان که پیش از این در نشریات ادبی به انتشار رسیده، مابقی همه داستان های تازه است.

این نویسنده درباره موضوع داستان های کتاب «فکرهای خصوصی» بیان کرد: این داستان ها به لحاظ مضمون به هم نزدیک هستند و ممکن است برخی از شخصیت های یک داستان در داستان بعدی حضور داشته باشند اما در مجموع این داستان ها، سلسله های مرتبط به هم نیستند.

وی درباره زمان انتشار کتاب تازه اش اظهار کرد: این کتاب همه مراحل را برای انتشار پشت سر گذاشته و جلد آن هم طراحی شده و قرار است به گفته ناشر همین پاییز زیر چاپ برود.

خلیلی فرد درباره علاقه مند نبودن ناشران به چاپ رمان ها و داستان های ایرانی گفت: متاسفانه هر چه جلوتر می رویم این اتفاق در میان ناشران پررنگ تر می شود و چاپ کردن آثار ایرانی بسیار سخت تر می شود و ناشران ترجیح می دهند که آثار ترجمه را منتشر کنند.

نویسنده رمان «انگار خودم نیستم» با اشاره به دشوار شدن شرایط کار برای نویسندگان ایرانی، درباره اقبال ناشران به انتشار آثار ترجمه توضیح داد: باید دلیل این استقبال را از بازار کتاب جویا شد. شاید مخاطبان امروزی بیشتر به سمت کتاب های ترجمه گرایش دارند و شاید به نویسندگان جوان ایرانی اعتماد ندارند و یا تبلیغات درباره کتاب های ترجمه شده خارجی بیشتر بوده است. شاید مجموعه این عوامل باعث شده است که ناشران برای انتشار کتاب های ترجمه خارجی اقبال بیشتری نشان دهند اما به نظر من در حقیقت این ما و مخاطبان هستیم که بازار را به سمت آثار ترجمه می کشانیم.

وی تاکید کرد: این یک موضوع دو طرفه است یعنی هم مخاطبان علاقه مند به آثار ترجمه هستند و هم ناشران به انتشار این دسته از کتاب ها بیشتر تمایل نشان می دهند.

خلیلی فرد در پایان یادآورشد: خوشبختانه ناشرانی که من تاکنون با آنها کار کرده ام این برابری را در انتشار آثار داستانی و رمان از نویسندگان ایرانی و خارجی رعایت می کنند و من برای انتشار کتاب هایم در این دو انتشارات مشکلی نداشته ام.

مجموعه داستان «فکرهای خصوصی» شامل ۱۱ داستان فکرهای خصوصی -چمدان، نامه خداحافظی، نامادری، پسرخوانده، کلاه‌گیس فروش، نامبر فایو، صدا، دور از او، مک‌دونالد، خیابان تورینو و درد مشترک است که به عنوا چهارمین کتاب خلیلی فرد به زودی منتشر می شود.

از این نویسنده پیش از این یک رمان با عنوان «یادت نرود که» از سوی نشر چشمه منتشر شده و دومین کتاب او نیز با عنوان «نقش جنگ بر سینمای غیرجنگی  ایران» که حاصل پایان نامه دوره کارشناسی ارشد او بوده، از سوی نشر نظر منتشر شده است و سومین کتاب او نیز رمان «انگار خودم نیستم» از سوی انتشارات ققنوس به چاپ رسیده است.

 

ثبت نظر درباره این نقد
عضویت در خبرنامه