گروه انتشاراتی ققنوس | جشنوارهٔ داستان ایرانی انتشارات ققنوس به کار خود پایان داد.
 

جشنوارهٔ داستان ایرانی انتشارات ققنوس به کار خود پایان داد. 1398/5/27

 

جشنوارهٔ داستان ایرانی انتشارات ققنوس به کار خود پایان داد.

جشنوارهٔ داستان ایرانی که با هدف ترویج فرهنگ مطالعهٔ کتاب‌های داستانی ایرانی و به مناسبت بزرگداشت روز قلم با همت انتشارات ققنوس و ۴۰ نویسندهٔ توانمند داستان‌های ایرانی در روز ۱۴ تیر آغاز به کار کرده بود با همکاری کتاب‌پلاس و با موفقیت به کار خود پایان داد.
در این جشنواره، که در نوع خود اولین رویداد در حوزهٔ کتاب است‌ که در فضای مجازی با چنین استقبالی مواجه شده، جمع کثیری از نویسندگان کتاب‌های داستانی و نیز علاقه‌مندان این حوزه شرکت کرده‌اند. شرکت‌کنندگان به بیان دیدگاه‌های خود راجع به کتاب پرداختند و با چالش‌هایی که نویسندگان طرح می‌کردند خلاقیت خود را در مواجههٔ با داستان‌های ایرانی محک زدند. هر یک از نویسندگان چالشی اختصاصی برای کتابشان طراحی و از مخاطبان دعوت کردند در مواجهه با آن چالش‌ به رقابت بپردازند.
در این جشنواره شرکت‌های بزرگی از جمله فیلیمو، دیجی‌کالا، سینما تیکت، چنگال و پول‌تیکت با ارائهٔ کدهای تخفیف ویژه به شرکت‌کنندگان از این جشنوارهٔ فرهنگی حمایت کردند. فیلیمو (به عنوان حامی ویژه) در تقبل بخشی از جوایز نفرات برتر هم از جشنواره حمایت کرد.
در این جشنواره حدود ۳۵۰۰ نفر شرکت کردند که به نفرات اول تا پنجم جایزهٔ نقدی و به نفرات ششم تا دهم بن خرید کتاب و به نفرات یازدهم تا بیستم اشتراک رایگان فیلیمو تقدیم می‌شود.
مراسم اختتامیه و اهدای جوایز این جشنواره در روز عید غدیر و با حضور نویسندگان برگزار می شود.
همچنین این جشنواره سبب معرفی و نیز مطرح شدن دوبارهٔ طیف کثیری از کتاب‌های داستان ایرانی شد که مستندات آن از جمله دیدگاه‌های افرادی که این کتاب‌ها را خوانده‌اند یا مستندات تصویری نویسندگان می تواند تا مدت‌ها ترویج‌کنندهٔ کتاب‌های داستان ایرانی باشد که، نسبت به رمان‌های ترجمه‌شده، مخاطبان آگاهی کمتری ازشان دارند و کمتر استقبال می‌کنند.
حضور مؤثر نویسندگان در این پویش، که به صورت فعال در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی‌شان راجع به جشنواره اطلاع رسانی کردند و همچنین به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص چالش‌ها و نظرات شرکت‌کنندگان پرداختند، تأثیر بسزایی در تشویق افراد داشت.
در این پویش فروشگاه‌های غیرآنلاین کتاب هم مبادرت به همکاری کردند و با تشویق و ترغیب مخاطبان خود به شرکت در جشنواره هم کتاب‌های داستان ایرانی را در معرض فروش بیشتر قرار دادند و هم در یک کار فرهنگی با ناشر و نویسنده و مخاطب کتاب همراه شدند‌. خدمات پلتفرم کتاب‌پلاس ققنوس این امکان را فراهم کرد که کتابفروشی‌ها، نویسنده و حتی مخاطب بتوانند با هم اقدام به ترویج یک کتاب کنند. و امیدواریم این هم‌افزایی بین ذینفعان کتاب در حوزهٔ ترویج و تبلیغ کتاب در جشنواره‌های آتی دیگر به صورت یک فرایند و روال ثابت درآید و این اتفاق خوب در جشنوارهٔ داستان ایرانی تبدیل به روندی مرسوم در حوزهٔ کتاب شود. جشنوارهٔ داستان ایرانی ققنوس خاتمه یافته است ولی جریان بیان دیدگاه و طرح چالش همواره در طول سال تداوم دارد و صفحات کتاب‌ها محل تلاقی افکار و احساسات مردم راجع به کتاب خواهد بود و انتشارات ققنوس در قالب باشگاه مشتریان به مخاطبان فعال امتیازات ویژه خواهد داد.
خوشبختانه با این‌که جشنواره پایان یافته همچنان شاهد حضور مخاطبان علاقه‌مند به کتاب و بیان دیدگاه‌ها و شرکت در چالش اختصاصی هر کتاب و پاسخگویی نویسندگان هستیم.

 

ثبت نظر درباره این خبر
عضویت در خبرنامه