گروه انتشاراتی ققنوس | انتشار داستان سفر مرتاض هندی به فرانسه با صدای میرطاهر مظلومی
 

انتشار داستان سفر مرتاض هندی به فرانسه با صدای میرطاهر مظلومی

مشاهده 

منبع: خبرگزاری مهر

سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ 

.........................

کتاب صوتی رمان «سفر شگفت‌انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود» نوشته رومن پوئرتولاس با صدای میرطاهر مظلومی توسط موسسه نوین‌کتاب گویا منتشر شد.

 

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب صوتی رمان «سفر شگفت‌انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود» نوشته رومن پوئرتولاس به‌تازگی توسط موسسه نوین‌کتاب گویا منتشر و راهی بازار شده است.

ترجمه این رمان توسط ابوالفضل الله‌دادی انجام شده و نسخه مکتوبش سال گذشته توسط نشر ققنوس منتشر و عرضه شد.

کتاب صوتی مذکور که توسط میرطاهر مظلومی از بازیگران تئاتر و تلویزیون خوانده شده، با مدت ۷ ساعت و ۳۰ دقیقه در قالب لوح‌فشرده و فرمت MP۳ به بازار آمده است.

داستان این رمان، درباره یک مرتاض هندی با نام «آژاتاشاترو لاواش پاتل» است که برای خرید یک تخت میخی به آیکیا در پاریس می‌رود و چون جایی ندارد تا شب را آنجا بماند، در فروشگاه می‌ماند تا صبح فردا تخت را تحویل بگیرد و به خانه اش برگردد. پس از آن‌که مرتاض در فروشگاه مخفی می‌شود، صبح فردا می‌رسد و جمعی از مامورهای فروشگاه وارد می‌شوند. مرتاض مفلوک هم از ترس در یک جالباسی مخفی می‌شود و خبر ندارد که ماموران برای بردن همان جالباسی آمده‌اند. به این ترتیب مرتاض به همراه جالباسی درون کامیونی گذاشته می‌شود که درون آن عده‌ای از مهاجران غیرقانونی آفریقایی مخفی شده‌اند و قرار است از طریق کانال مانش به انگلستان بروند. داستان این کتاب تازه از این جاست که شروع می‌شود...

رمان «سفر شگفت‌انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود» در ۵۰ کشور و به بیش از ۳۷ زبان مختلف ترجمه شده است. موضوع این رمان درباره مهاجران غیرقانونی است. پوئرتلاس که مدت‌ها به عنوان پلیس مرزی خدمت کرده و کارشناس امور مهاجران غیرقانونی است، در این کتاب از تجارب شغل سابق خود استفاده کرده و به خوبی نشان داده چگونه متولّد شدن در جایی که او آن را سمت بد مدیترانه می‌خواند، می‌تواند روی زندگی آدم‌ها تاثیر بگذارد.

پوئرتولاس با اقتباس از رمانش، فیلمنامه‌ای هم نوشت و نسخه سینمایی این اثر نیز در سال ۲۰۱۸ عرضه شد.

کتاب صوتی«سفر شگفت‌انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود» با همکاری انتشارات ققنوس و موسسه نوین‌کتاب گویا تهیه و عرضه شده است. این کتاب صوتی، ۵۶ ترک دارد و با قیمت ۱۴ هزار تومان به بازار آمده است.

ثبت نظر درباره این نقد
عضویت در خبرنامه