گروه انتشاراتی ققنوس | «کجا می‌برند درختان مرده را»؛روایت آرزوهای 3 نسل از زنان ایران: ایبنا
 

«کجا می‌برند درختان مرده را»؛روایت آرزوهای 3 نسل از زنان ایران: ایبنا

رمان «کجا می‌برند درختان مرده را» نوشته «عاطفه طیه» زمستان امسال (۱۳۸۷) از سوی انتشارات «ققنوس» به بازار آمد. در این رمان داستان سه نسل از زنان با روحیات، آرزوها، اشتباهات و همچنین تفاوت‌های عمده آنان با یکدیگر روایت شده است.\ 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «عاطفه طیه» درباره موضوع رمان «کجا می‌برند درختان مرده را» گفت: سعی کرده‌ام در داستان این کتاب از اهمیت گذشته در زندگی حرف بزنم و اینکه برخی با غرق شدن بیش از حد در زندگی گذشته‌شان، از حال و آینده غافلند. 
 
طیه در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه روایت داستان توضیح داد: راوی زنی است که مدام به گذشته‌‌اش رجوع می‌کند و به دلیل مشکلاتی که برایش پیش آمده، به پریشان‌گویی می‌پردازد. من سعی کرده‌ام با رفت و آمدهای زمانی، پریشانی ذهن راوی را نشان دهم. این در حالی است که ما در حین خواندن داستان از زاویه‌های دید راوی به شخصیت‌ها نگاه می‌کنیم. 
 
این نویسنده گفت: این زاویه بدان معنی است که هرکس راوی را دوست دارد، جنبه‌های مثبت را نشان می‌دهد و هرکس او را دوست ندارد، بیشتر درباره جنبه‌های منفی شخصیت او اظهار نظر می‌کند. 
 
طیه همچنین درباره شخصیت راوی که قهرمان داستان است، اظهار داشت: راوی زنی است که خطاهای خودش را دارد. بارها تصمیمات غلط می‌گیرد و برای بهتر شدن اوضاعش کاری انجام نمی‌دهد. او مصلحت‌اندیشی ندارد و اهل شکیبایی نیست و مسالمت آمیز رفتار نمی کند. 
 
این نویسنده در پاسخ به پرسشی درباره ویژگی‌های زبانی داستان گفت: سعی کرده‌ام که از زبان ساده و روان استفاده کنم. قالب داستان نیز کاملا رئال است و هیچ‌گونه خیال‌پردازی در آن وجود ندارد. 
رمان «کجا می‌برند درختان مرده را» نوشته «عاطفه طیه» زمستان امسال(۸۷) به شمارگان ۱۶۵۰ از سوی نشر «ققنوس» انتشار یافته است. 
این کتاب ۲۲۲ صفحه و قیمت آن ۳۵۰۰ تومان است. 

خبرگزاری کتاب: 4 اسفند 1387 ساعت 11:24

ثبت نظر درباره این نقد
عضویت در خبرنامه