گروه انتشاراتی ققنوس | «هجوم آفتاب» به نمایشگاه کتاب: از تازه های کتاب در نمایشگاه ۲۲: ایبنا
 

«هجوم آفتاب» به نمایشگاه کتاب: از تازه های کتاب در نمایشگاه ۲۲: ایبنا

«هجوم آفتاب» نوشته «قباد آذرآیین» نام مجموعه داستان جدیدی است که از سوی نشر «هیلا» با آماده سازی امور فنی و توزیع «ققنوس» روانه بازار کتاب شده است و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد. نویسنده دراین مجموعه در صدد بوده تا به بهره‌گیری از زبان عامیانه نوعی جذابیت را در دیالوگ‌ها به وجود بیاورد. 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، قباد آذر‌آیین در این مجموعه ۱۰ داستان کوتاه گنجانده است که نام اولین آن «هجوم آفتاب» است. 
 
از آذر آیین پیش از این داستان «حضور» منتشر شده است. 
 
داستان‌های مجموعه «هجوم آفتاب» غالبا پیرامون اضمحلال یک خانواده در قالب ویرانی یک خانه شکل می‌گیرد. بخشی از ابتدای این داستان چنین آغاز شده است: 
 
«بولدوزرها فردا می‌آیند. این بار توپشان حسابی پر است. عزمشان را جزم کرده‌اند. خط و نشان کشیده‌اند که ملاحظه هیچ تنابنده‌ای را نمی‌کنند. رییسشان گفته کارها نباید بیش‌تر از این معطل بماند. دیروز دو نفر آمده بودند سرکشی ساختمان. داخل نیامده بودند. سرک کشیده بودند تو، چیزهایی یادداشت کرده بودند و رفته بودند. لابد منتظر بودند بی بی بفرما بزند و صبحانه و چای هم به نافشان ببندد.» 
 
زبان داستان در این مجموعه روان و امروزی است و واضح است که نویسنده در‌صدد بوده با بهرگیری از زبان عامیانه جذابیت‌هایی را در دیالوگ‌ها به‌وجود بیاورد. 
 
هجوم آفتاب، یال پریشان اسب، خواستگاری، روی تخت، زنی خوابیده است، پس از بمباران، کفش ها، سیب دوشنبه، بادبادک‌ها، عروسک‌ها و قهوه‌خانه عناوین داستان‌های این مجموعه را تشکیل می‌دهند. 
 
مجموعه داستان «هجوم آفتاب» نوشته قبادآذر آیین ۹۶ صفحه است. 
این کتاب اواخر سال گذشته(۸۷) به شمارگان ۱۱۰۰ و توسط انتشارات «هیلا» و با آماده‌سازی، امور فنی و توزیع انتشارات «ققنوس» منتشر شده است. 
 
«هجوم آفتاب» در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ارایه خواهد شد. 
خبرگزاری کتاب
 
ثبت نظر درباره این نقد
عضویت در خبرنامه