گروه انتشاراتی ققنوس | رونق پایدار کسب ‌وکارتان را تضمین کنید: به بهانه انتشار «بازاریابی ‌انگیزشی»: فرهیختگان
 

رونق پایدار کسب ‌وکارتان را تضمین کنید: به بهانه انتشار «بازاریابی ‌انگیزشی»: فرهیختگان

فرهیختگان: یکی از مباحث جالب‌توجه در روان‌شناسی که با زندگی امروزه ارتباط مستقیم دارد، ‌انگیزش و هیجان است. همه در فکر آن هستند که چگونه خود و دیگران را برای انجام دادن کاری ترغیب کنند. این شاخه‌ای از روان‌شناسی است که روان‌شناسان، کارفرمایان، بازاریاب‌ها، دولت‌ها، مربیان، آموزگاران، والدین و همه کسانی که به نحوی می‌خواهند در دیگران ‌انگیزه ایجاد کنند، به کار می‌گیرند تا بتوانند به کمک آن راهبردهایی را ابداع کنند تا در این زمینه دیگران را برانگیزانند.
در این بین رابرت ایمبرایل، بازاریاب مشهور آمریکایی، سعی کرده است با توسل به اصول ‌انگیزشی و هیجانی، محرک‌های هیجانی قدرتمند و خط‌مشی‌های بازاریابی موثری را در اختیار افراد علاقه‌مند به این حوزه قرار دهد. او با معرفی بازاریابی ‌انگیزشی، تعریف جدیدی از بازاریابی ارائه داده است با این تفاوت که در این تعریف از عبارات ساده‌تری استفاده کرده تا هرکسی بتواند آنها را دریابد و تاکتیک‌های ساده، اثربخش و کم‌هزینه‌ای را برای بازاریابی انواع محصولات و ارائه خدمات به کار گیرد. بازاریابی از دیدگاه او شعارهای تبلیغاتی یا لوگوها یا تبلیغات نیست. او در تعریف بازاریابی می‌گوید: «هر عملی که شما به‌منظور ساده‌سازی فرآیند خرید محصولات و خدمات‌تان انجام می‌دهید، بازاریابی نام دارد.» با این تعریف لبخندی که روی لبان متصدی پذیرش وجود دارد، لحنی که با آن به تماس‌های تلفنی پاسخ داده می‌شود و حتی لامپ‌های چشمک‌زن جلوی فروشگاه که توجه مردم را جلب می‌کنند، نوعی بازاریابی هستند.
از نظر مولف بازاریابی ‌انگیزشی راهی جدید و تاثیرگذار برای متقاعد کردن مردم به خرید آشکار می‌کند که نیاز به بودجه سنگینی ندارد. این نوع از بازاریابی شامل‌ خط‌مشی‌هایی است که برای هر کسب‌وکاری موثر واقع می‌شود. او با بهره‌گیری از مثال‌هایی ساده و ملموس، درک مطالب کتاب را بسیار آسان ساخته و پله‌پله از خط‌مشی‌های بازاریابی ‌انگیزشی پرده‌برداری می‌کند.
این کتاب از معدود کتاب‌های بازاریابی است که تمامی مطالب را صرفا در سطحی هیجانی بررسی می‌کند و با معرفی اصول بازاریابی ‌انگیزشی که خود نویسنده نیز در کسب‌وکارش از آنها استفاده کرده است، نحوه بهره‌گیری از هیجانات مشتریان در لحظه تصمیم به خرید را به خوبی آموزش می‌دهد.

ثبت نظر درباره این نقد
عضویت در خبرنامه