گروه انتشاراتی ققنوس | دوست دارم در جهان داستانی‌ام بیشتر آدم‌ها جای بگیرند:گفتگو با فرشته احمدی به بهانه انتشار رمان «جنگل پنیر»: ایبنا
 

دوست دارم در جهان داستانی‌ام بیشتر آدم‌ها جای بگیرند:گفتگو با فرشته احمدی به بهانه انتشار رمان «جنگل پنیر»: ایبنا

خبرگزاری ایبنا

فرشته احمدی که به تازگی رمان «جنگل پنیر» او توسط انتشارات «ققنوس» منتشر شده، درباره این کتاب گفت: این کتاب نسبت به اثر قبلی‌ام تعلیق و شخصیت‌پردازی گسترده‌تری دارد؛ ضمن آنکه دوست دارم در جهان داستانی‌ام بیشتر آدم‌ها جای بگیرند. 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، فرشته احمدی که رمان «پری فراموشی» او در سال 87 از سوی انتشارت «ققنوس» منتشر شد، درباره رمان جدیدش گفت: البته هنوز به این کتاب منتقدانه نگاه نمی‌کنم، ‌ولی فکر می‌کنم دوستش دارم. به نظر خودم داستان این رمان نسبت به داستان «پری فراموشی» جذاب‌تر است و از نظر تحرک داستانی و تعدد شخصیت‌ها نیز فضای متفات‌تری دارد؛ ‌ضمن آنکه دارای تعلیق بیشتری است. 
 
وی افزود: این کتاب به لحاظ تعلق خاطر راوی نسبت به فضای ذهنی‌اش با «پری فراموشی» هم خانواده است و پر ماجرا‌تر پیش می‌رود. در پری فراموشی تمرکز غالبا بر شخصیت‌ها بود، ولی در این کار به محیط بیرونی هم اجازه ورود به فضای داستان داده شده است. 
 
بخشی از داستان این‌گونه نوشته شده: «پیام حالش گرفته است. 
به نبودن من که مربوط نیست؟ 
چه اعتماد به نفسی! همیشه کلی ماجرا دارد برای سر حال نبودن! 
تو هم برای همین ول کنش نیستی. اگر پسرها درباره جذابیت دپرس بودن کمی بیش‌تر اطلاعات داشتند، همه‌شان یک شبه جانی دپ می‌شدند.» 
 
داستان این کتاب این‌گونه آغاز شده است: 
«پیش از آنکه پلک‌هایم با لرزشی کوتاه باز شوند تا دوباره بی‌طاقت از نور خورشید درهم فرو روند، زبانم به کار افتاده، دور تا دور دهنم را در جستجوی ذرات خاک می‌کاود. از تماس‌ اندک دندان‌های فک بالا و پایین قرچ و قروچ خاک توی گوشم صدای بمی دارد.» 
 
رمان «جنگل پنیر» فرشته احمدی اسفند امسال (88) به شمارگان 1650 نسخه از سوی انتشارات «ققنوس» روانه بازار شده است. 
 

 

ثبت نظر درباره این نقد
عضویت در خبرنامه