گروه انتشاراتی ققنوس | تعامل نویسندگان، مخاطبان و ناشران در جشنواره داستان ایرانی ققنوس
 

تعامل نویسندگان، مخاطبان و ناشران در جشنواره داستان ایرانی ققنوس 1398/5/27

 

تعامل نویسندگان، مخاطبان و ناشران در جشنواره داستان ایرانی ققنوس


مراسم اختتامیه جشنواره داستان ایرانی ققنوس روز سه‌شنبه 29 مرداد همزمان با عید غدیر در شهر کتاب دانشگاه برگزار می‌شود. در این جشنواره که انتشارات ققنوس با همکاری کتاب‌پلاس و بسیاری از نویسندگان ایرانی به مناسبت روز قلم برگزار کرد، هدف ترویج مطالعهٔ کتاب‌های داستان ایرانی بود و دستاوردهای ارزشمندی برای کتاب‌های داستان ایرانی داشت.
دکتر زهره حسین‌زادگان دبیر جشنواره داستان ایرانی ققنوس بیان داشت: این جشنواره مورد استقبال نویسندگان و مخاطبان آن‌ها قرار گرفت و ما شاهد تعامل جدی بین نویسندگان و خوانندگان آثارشان در بیان دیدگاهای مختلف راجع به کتاب‌های داستان ایرانی بودیم.
ایشان اظهار داشتند که در این جشنواره بیش از هزار نفر شرکت داشتند و 47 نویسندهٔ داستان ایرانی با 55 عنوان کتاب خود ما را همراهی کردند و نزدیک به چهار هزار دیدگاه در ارتباط با کتاب‌های داستان ایرانی ثبت شد که این دیدگاه‌ها در حدود 170 هزار بار مورد توجه علاقه‌مندان به کتاب‌های داستانی قرار گرفته است.
دکتر حسین‌زادگان در خصوص مراسم اختتامیه گفت: در این مراسم ضمن تقدیر از نویسندگان مشارکت‌کننده در جشنواره به بیست نفر از برگزیدگان جشنواره که بیشترین میزان مشارکت را داشته‌اند، جوایزی اهدا می‌شود.
همچنین در این مراسم در نشست تخصصی با عنوان" داستان ایرانی؛ ارزش‌ها و کاستی‌ها و وظایف ناشران و نویسندگان در قبال مخاطب " موضوع داستان ایرانی با حضور صاحبنظران و نویسندگان به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.
در پایان ایشان اظهار امیدواری کردند که برگزاری چنین جشنواره‌ها و پویش‌هایی بتواند داستان ایرانی را بیشتر به نسل جوان معرفی کند و سبب رونق کتاب‌های داستان ایرانی شود.

ثبت نظر درباره این خبر
عضویت در خبرنامه