گروه انتشاراتی ققنوس | بنفش مایل به لیمویی
 

بنفش مایل به لیمویی

منبع: شهروند آنلاین 

.....................................

 

 

در مراسمی که روز پنجشنبه، ۳۰ تیرماه ۱۴۰۱ در کافه کتاب «ققنوس» برگزار شد، از رمان «بنفش مایل به لیمویی»، پنجمین کتاب یاسمن خلیلی‌فرد، نویسنده کتاب‌های پرفروش «یادت نرود که…»، «انگار خودم نیستم»، «فکرهای خصوصی» و … رونمایی شد. در این مراسم چهره‌های سینمایی و ادبی حضور داشتند؛ از جمله داریوش فرهنگ (پیشکسوت عرصه‌ تئاتر، تلویزیون و سینما)، سام قریبیان (بازیگر، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و مترجم) و مرتضی برزگر (نویسنده) که سخنرانی کردند. همچنین گیتی صفرزاده (نویسنده) اجرای مراسم را برعهده داشت.

یاسمن خلیلی‌فرد، نویسنده کتاب نیز طی سخنانی کوتاه از مراحل و انگیزه‌اش برای نگارش این کتاب صحبت کرد. مراسم با ازدحام جمعیت همراه بود و حدود 300 نفر از علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی در آن شرکت داشتند؛ علاقه‌مندانی که با نویسنده و چهره‌های حاضر در مراسم دیدار و گفت‌وگو و کتاب‌ نویسنده را با امضای او تهیه کردند. در جشن رونمایی و امضای کتاب «بنفش مایل به لیمویی»، چهره‌های هنری دیگری نیز چون جوانه دلشاد (بازیگر)، میترا بهرامی، مریم رخ‌افروز  و… حضور داشتند. مراسم به دلیل حضور جمعیت مشتاق و علاقه‌مند کتاب، تا ساعت 21 به طول انجامید.

رمان «بنفش مایل به لیمویی» را نشر «ققنوس» منتشر کرده و سومین کتاب مشترک این نویسنده با گروه انتشاراتی «ققنوس» است. یاسمن خلیلی‌فرد، نویسنده ۳۱ ساله ایرانی، فوق لیسانس کارگردانی سینما از دانشگاه هنر تهران است که علاوه بر ادبیات، در زمینه‌ سینما هم فعالیت داشته است. اما ماجرای «بنفش مایل به لیمویی» برمی‌گردد به شهر پاریس. نادر، به همراه همسرش آیدا و پسرش پویا، میهمانان شیانه فرازمند هستند؛ زن بازیگر تئاتری که سال‌هاست در پاریس زندگی و کار می‌کند.‌ روابط این آدم‌ها جایی جالب می‌شود که پی به مناسبات آن‌ها می‌بریم؛ نادر و شیانه به دنبال درنا هستند اما پیدایش نمی‌کنند؛ درنا دختر آن‌هاست، دختر آن‌ها از ازدواج شکست‌خورده‌شان… این رمان به روابط انسان‌ها در جامعه مدرن امروزی می‌پردازد. سه راوی دارد و پازل روایی داستان توسط هر سه‌ این روایان به موازات هم تکمیل می‌شود. «بنفش مایل به لیمویی» رمانی شخصیت‌محور است که در سبک رئالیستی نوشته شده است و همچون دیگر آثار داستانی یاسمن خلیلی‌فرد، مایه‌هایی روانشناسانه دارد.

ثبت نظر درباره این نقد
عضویت در خبرنامه