مجلد دهم دانشنامۀ استنفورد با عنوان «معرفتشناسی» در هفت مدخل به مهمترین موضوعات و مباحثات معاصر در معرفتشناسی میپردازد.
در مدخل «صدق» نظریههای نوکلاسیک صدق با نظریۀ مطابقت، نظریۀ همسازی و نظریۀ عملباورانه بررسی میشود.
در مدخل «دروننگری» نخست برخی ویژگیهای ضروری دروننگری از قبیل اول شخص بودن ارائه میشود و سپس به تبیینهای دروننگرانه و غیر دروننگرانه در معرفت به خود پرداخته میشود.
مدخل «شهود» ماهیت و نقش معرفتشناختی شهود را بررسی میکند و میکوشد با طرح چالشهای پیشروی شهود محدودیتهای آن را مشخص سازد.
مدخل «بدناگاهی» بر دو پرسش تمرکز میکند:
1.بدنآگاهی ما چه تفاوتی با آگاهی از دیگر اشیا دارد؟
2.عمل و بازنمودهای ذهنی از بدن چه نقشهایی در بدن دارند؟
مدخل «شواهد» نخست به شواهد به منزلۀ اموری توجه میکند که توجیه کنندۀ باور هستند و سپس شواهد را به منزلۀ راهنمای صدق بررسی میکند.
مدخل «معرفتشناسی اجتماعی» ضمن طرح توضیحی مختصر در باب تاریخ معرفتشناسی اجتماعی به بررسی رویکردهای کلاسیک و ضد کلاسیک در معرفتشناسی اجتماعی میپردازد.
مدخل «عقل به روایت کانت» نخست با توجه به نقد عقل محض، نقش عقل را در معرفتشناسی و متافیزیک او تشریح میکند. سپس با نظر به نقد دوم نقش کلیدی عقل را در فلسفۀ اخلاق او مشخص میسازد، و در نهایت به بررسی این موضوع میپردازد که آرای کانت در باب عقل نظری و عملی چگونه میتوانند با هم مرتبط شوند.