گروه انتشاراتی ققنوس | «ایندیرا گاندی» به کتابفروشی‌های ایران آمد: خبرگزاری کتاب
 

«ایندیرا گاندی» به کتابفروشی‌های ایران آمد: خبرگزاری کتاب

خبرگزاری کتاب 

«ایندیرا گاندی؛ از رهبران سیاسی هند» اثر باربارا سامرویل با ترجمه مهسا ملک‌مرزبان در مجموعه «شخصیت‌های تاثیرگذار» منتشر شد. به گفته ملک‌مرزبان، این کتاب می‌تواند دید افراد را به شخصیت گاندی تغییر دهد.- 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ایندیرا گاندی، دختر جواهر لعل نهرو، نخست‌وزیر پیشین هند و همچنین همسر فروزه گاندی، فعال سیاسی این کشور بود. ایندیرا در دوره‌ای نخست وزیر هند شد و به عنوان یکی از سیاستمداران و رهبران برجسته هند شناخته می‌شود. 
کتاب «ایندیرا گاندی» در مجموعه‌ای با عنوان «شخصیت‌های تاثیرگذار» منتشر شده که با زبانی ساده به معرفی شخصیت‌های مطرح جهان می‌پردازد. 
مترجم کتاب «ایندیرا گاندی»، درباره ویژگی این مجموعه گفت: مخاطب با خواندن سرگذشتنامه شخصیت‌های مختلف، با گوشه‌ها و زوایای گوناگون زندگی آن‌ها آشنا می‌شود که شاید هر کسی از آن خبر نداشته باشد. این کتاب‌ها می‌توانند دید مخاطب را نسبت به یک شخصیت یا رهبر سیاسی تغییر دهند. 
ملک‌مرزبان که تاکنون چهار اثر را در این مجموعه ترجمه کرده، درباره کتاب «ایندیرا گاندی» گفت: مطالعه این کتاب دیدم را به این رهبر سیاسی تغییر داد. حوادثی که در کتاب روایت می‌شوند گاه به قدری متفاوتند که مخاطب را به تعجب وامی‌دارند. 
وی درباره شخصیت گاندی گفت: او سنت‌شکنی‌های عجیب و غریب زیادی در زندگی داشته است. این کتاب به مخاطب نشان می‌دهد زمانی که گاندی به یک رهبر سیاسی تبدیل شد و به قدرت رسید تغییراتی در منش و رفتارش به وجود آمد. او علی‌رغم این‌که فردی قدرتمند بود، در زندگی‌اش کارهای اشتباهی هم انجام داد و در تمام شرایط، شخصیت مثبتی نبوده است. 
زندگی گاندی در این کتاب در بخش‌هایی با عنوان «کودکی نازپرورده»، «اروپا، فیروز و ازدواج»، «هند مستقل»، «رییس حزب کنگره»، «خانم نخست‌وزیر»، «ملکه هند» و «خاندانی که درگذشت» توصیف شده و در ادامه کتاب گاه‌شمار زندگی وی، منابعی برای مطالعه بیشتر و شرح اصطلاحات و توضیحات بیشتری آمده است. 
 
کتاب «ایندیرا گاندی؛ از رهبران سیاسی هند» نوشته باربارا سامرویل با ترجمه مهسا ملک‌مرزبان در 112 صفحه، با شمارگان 2000 نسخه و به بهای سه هزار و 200 تومان از سوی انتشارات ققنوس روانه بازار کتاب ایران شده است. 
ثبت نظر درباره این نقد
عضویت در خبرنامه