گروه انتشاراتی ققنوس | «اسب‌ها هنوز در من شیهه می‌کشند!» و «کجا گمم کردم»در بازار نشر
 

«اسب‌ها هنوز در من شیهه می‌کشند!» و «کجا گمم کردم»در بازار نشر

مشاهده

منبع: خبرگزاری صبا

دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷

 

دو کتاب داستانی «کجا گمم کردم» نوشته مهسا دهقانی‌پور و «اسب‌ها هنوز در من شیهه می‌کشند!» نوشته محمدرضا آریان‌فر به تازگی راهی بازار شده‌اند.

 

 

به گزارش«صبا»؛ «کجا گمم کردم» نوشته مهسا دهقانی‌پور در ۹۶ صفحه با شمارگان ۵۵۰ نسخه و قیمت ۹۰۰۰ تومان در نشر هیلا منتشر شده است.

 

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «کجا گمم کردم» رمان است، رمانی که یک‌شبه خوانده می‌شود. رمانی است که از ده‌ها فصل یک فصلش نوشته می‌شود. رمان دختران امروز است. رمانی که کامل نیست ولی بیش از این‌ها نه در حوصله ماهی می‌گنجد و نه جامعه اشتیاقی به خواندن رازهای ماهی دارد. بقیه‌اش شاید بماند برای زمانی که ماهی شصت‌ساله شد.

 

«کجا گمم کردم» قصه زندگی سه نسل است در باغی قدیمی، واقع در یکی از روستاهای کوهستانی  اطراف تهران، حوالی احمدآباد، روستای دکتر مصدق.

 

نسل اول حاج‌ ابراهیم مالکی است، پیرمردی  که از پیروان مصدق است و در دوران شکست آرمان‌ها خانه همیشه زمستانی‌اش را با عکس مصدق گرم می‌کند.

 

همچنین کتاب داستانی «اسب‌ها هنوز در من شیهه می‌کشند!» نوشته محمدرضا آریان‌فر در ۲۱۶ صفحه با شمارگان ۵۵۰ نسخه و قیمت ۲۱هزار تومان در نشر یادشده عرضه شده است.

 

پاییز قبل از خاکستر شدن من می‌آید و تنها باد از آتش چشم‌های تو خبر دارد! دو بخش این کتاب هستند.

 

در نوشته پشت جلد کتاب نیز آمده است: در اساطیر یونان، مدآ شاهزاده‌خانم ساحره‌ای است از سرزمین کولخیس و نیز دختر آیتس پادشاه کولخیس. مدآ شیفته یاسون می‌شود که ناخدای کشتی آرگو است. در یولکوس واقع در تسالی، پلیاس عموی یاسون که فرمانروایی را از آیسون، پدر یاسون، غصب کرده حاضر نمی‌شود آن را به یاسون بازگرداند. عموی یاسون بازگرداندن فرمانروایی به وی را مشروط می‌کند به بازستاندن پوست قوچ طلایی که حکم  طلسم را برای قوم آنان دارد. در این جاست که مدآ با دانش جادوگری خویش به یاری همسرش برمی‌آید و شاه پلیاس را با استفاده از جادوگری و نمایش‌های دروغین از سر راه بر می‌دارد.  در این میان، یاسون عاشق کرئوسا، دختر شاه کرئون، می‌شود  و با او ازدواج می‌کند. مدآ برای انتقام گرفتن جامه و تاجی را که به مواد آتش‌زا آغشته‌اند به عنوان هدیه برای کرئوسا می‌فرستد که چون آن را بر تن می‌کند می‌سوزد و می‌میرد. سپس مدآ دو فرزند پسری را که از یاسون دارد به طرز فجیعی به قتل می‌رساند و سوار بر ارابه‌ای که دو اژده‌های بالدار آن را می‌کشند، بر فراز آسمان‌ها پرواز می‌کند و می‌گریزد.

 

ثبت نظر درباره این نقد
عضویت در خبرنامه