گروه انتشاراتی ققنوس | «کافه کتاب ققنوس» با 1200 مهمان افتتاح شد
 

«کافه کتاب ققنوس» با 1200 مهمان افتتاح شد 1398/8/25

مشاهده خبر


شبکه خبری ایرانیان

جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸

..................................

 

به گزارش شبکه خبری ایرانیان ، کافه کتاب ققنوس با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر عصر روز جمعه (24 آبان ماه) فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

 

مدیر موسسه‌ی فرهنگی-هنری ققنوس (راوی دوران) در رابطه با برنامه‌های این روز گفت: همزمان با افتتاح کافه کتاب، نمایشگاهی از آثار استاد حسین محجوبی تحت عنوان "راوی دوران" نیز در معرض دید عموم قرار گرفته است و از آثار جدید این هنرمند رونمایی خواهد شد.

 

مهدی حسین‌زادگان اظهار کرد: برای مراسم افتتاح این کافه کتاب حدود یک هزار و 200 نفر مهمان از تهران و سایر شهرستان‌ها دعوت به عمل آمده است که از آن جمله می‌توان به استاد حسین محبوبی، استاد احمد مسجدجامعی، استاد عبدالله انوار، استاد قباد شیوا و استاد آیدین آغداشلو اشاره کرد.

 

وی با بیان اینکه ساختمان «کافه کتاب ققنوس» در سال 1334 بنا شده است، افزود: در ابتدا قرار بود این مکان تبدیل به کتابفروشی شود، اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که قسمت گالری و کافه کتاب را نیز به آن اضافه کنیم.

 

حسین‌زادگان گفت: بازسازی این ساختمان 20 ماه زمان برده و بالغ بر سه میلیارد تومان هزینه داشته است و از لحاظ طراحی سعی کرده‌ایم جایی درخور مردم و علاقه‌مندان هنر و کتابخوانی باشد.

 

وی ادامه داد: در این کافه کتاب افراد می‌توانند با خیال راحت ساعت‌ها کتاب بخوانند و از فضای موجود استفاده کنند، حتی اگر قصد خرید کتاب نداشته باشند.

 

مدیر موسسه فرهنگی-هنری ققنوس در پایان گفت: علاوه بر کتاب‌های اختصاصی انتشارات ققنوس، کتاب‌های 300 ناشر نیز در معرض دید قرار داده شده است.
بیست و هفتمین دوره هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ 23  آبان ماه در سراسر کشور آغاز شده است و تا 30 آبان ماه ادامه دارد. همچنین فایل پوستر و تیزر بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران بر روی سایت هفته کتاب به نشانی اینترنتی hafteyeketab.ketab.ir بارگذاری شده است.

 

 

Leave your comment
Newsletter