گروه انتشاراتی ققنوس | مارگارت آتوود و برناردین اِواریستو به عنوان برندگان بوکر ۲۰۱۹ اعلام شدند.
 

مارگارت آتوود و برناردین اِواریستو به عنوان برندگان بوکر ۲۰۱۹ اعلام شدند. 1398/7/23

 

مارگارت آتوود و برناردین اِواریستو به عنوان برندگان بوکر ۲۰۱۹ اعلام شدند و باید جایزه ۵۰ هزار پوندی من‌بوکر را به طور مساوی بین خود تقسیم کنند.

طبق قوانین بوکر جایزه نباید بین دو نفر تقسیم شود اما هیئت داوران اعلام کردند که نمی‌توانستند یکی از این دو اثر را به عنوان برنده اعلام کنند.

فلورانس گفت: «هر دو کتاب پیام‌های مهمی دارند. علاوه بر این داستان‌های معمایی جذابی هستند که خواننده را پای کتاب میخکوب می‌کند. امیدواریم برندگان ارزشمندی برای جایزه بوکر انتخاب کرده باشیم. از نظر من اهمیت بوکر فقط به جایزه مالی نیست که حالا نگران تقسیم کردنش باشیم.»

«وصیت‌ها» نوشته مارگارت آتوود که در واقع ادامه داستان پادآرمان‌شهری «سرگذشت ندیمه» است دومین بوکر را برای نویسنده کانادایی به ارمغان آورد. ۱۹ سال پیش یعنی در سال ۲۰۰۰ آتوود با داستان «آدمکش کور» موفق شد بوکر را به خانه ببرد. البته ۳۳ سال پیش (۱۹۸۶) هم برای داستان «سرگذشت ندیمه» در بین نامزدهای بوکر قرار داشت. آتوود مسن‌ترین نویسنده‌ای است که موفق به دریافت جایزه بوکر می‌شود.

«وصیت‌ها» ۱۵ سال پس از اتمام داستان در «سرگذشت ندیمه» رخ می‌دهد و توسط سه شخصیت زن روایت می‌شود. «وصیت‌ها» که در ماه سپتامبر وارد بازار کتاب شد در هفته نخست انتشار ۱۰۰ هزار نسخه به فروش رفت تا پرفروش‌ترین کتاب چاپی بریتانیا در یک هفته لقب بگیرد.

و اما خبر خوب وصیت‌ها با ترجمهٔ نسترن ظهیری به‌زودی از انتشارات ققنوس منتشر می‌شود.

Leave your comment
Newsletter