گروه انتشاراتی ققنوس | ققنوس صاحب کافه کتاب می‌شود
 

ققنوس صاحب کافه کتاب می‌شود 1398/8/9

مشاهده

 

منبع: خبرگزاری کتاب ایران ایبنا

پنج شنبه ۹ آبان ۱۳۹۸

.....................................

 

زهره حسین‌زادگان، مدیر انتشارات آفرینگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره افتتاح «کافه کتاب ققنوس» توضیح داد: کافه کتاب ققنوس، در خیابان وصال شیرازی و جنب خانه سینما واقع شده است. این ساختمان بیش از  60 سال، قدمت دارد و 20 سال  انبار کتاب انتشارات ققنوس بوده است.  

وی افزود: از سال 1395 ایده تاسیس کافه کتاب شکل گرفت و در نهایت انبار 600 متری انتشارات ققنوس برای این منظور انتخاب شد. عملیات بازسازی ساختمان برای تاسیس کافه کتاب از سال 1396 آغاز و تا آبان 98 ادامه داشت. این کافه کتاب شامل چهار بخش کتاب‌فروشی، گالری، کافه و فروش محصولات هنری خواهد بود.

حسین‌زادگان درباره زمان افتتاح کافه کتاب ققنوس گفت: کافه کتاب ققنوس و همچنین گالری استاد محجوبی  24 آبان‌‌ماه هم‌زمان با سالروز میلاد حضرت رسول(ص) و روز کتاب و کتاب‌خوانی افتتاح خواهد شد.

مدیر انتشارات آفرینگان درباره شکل‌گیری ایده تاسیس کافه کتاب ققنوس بیان کرد: کتاب‌فروشی انتشارات ققنوس سال 1356 در بازارچه کتاب شکل گرفت و به دلیل حضور نویسندگان و اهل قلم همواره به‌عنوان پاتوق شناخته می‌شد؛ بنابراین از چند سال گذشته به دنبال تکرار تجربه آن دوران هستیم.

حسین‌زادگان بیان کرد: کتاب‌فروشی‌های سنتی به دلیل وسعت کم، محل مناسبی برای برگزاری نشست‌های نقد و بررسی، ‌رونمایی و دید و بازدید اهل قلم با کتاب‌دوستان نیستند؛ به‌عبارت دیگر همه نیاز‌‌های مخاطبان در این کتاب‌فروشی‌ها پاسخ داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: کافه کتاب ققنوس با توجه به نزدیکی به دانشگاه تهران و همچنین همسایگی با خانه سینما از موقعیت قابل‌توحهی برای عرضه مطلوب کتاب و پاسخ به نیاز کتاب‌دوستان برخوردار است. امید‌واریم این کافه کتاب محلی برای کتاب‌خوانی و پاتوق اهالی کتاب باشد.

 

Leave your comment
Comments
حسن
11/12/2019 7:28 PM
تبریک

با سلام واحترام

ضمن عرض تبریک ،برای شما آرزوی موفقیت می نمایم.

                                                        حسن مصاحبه

Newsletter