گروه انتشاراتی ققنوس | گفتگو با دخترهایم درباره عدم خشونت
 
6,000 تومان

گفتگو با دخترهایم درباره عدم خشونت

حتی اگر سال‌ها هم درباره «عدم خشونت» مطالعه شده باشد، چگونگی توضیح این موضوع برای کودکان و نوجوانان ساده نیست. احتمالاً اغلب سؤال‌هایی که درباره این موضوع برایشان پیش می‌آید به زندگی روزمره‌شان مربوط می‌شود. اگر کسی به من پرخاش کند چه باید بکنم؟ اگر در مدرسه کسی با تهدید و زورگویی خواست چیزی از ما بگیرد، چه بکنیم؟ در برابر تعرض جنسی چه باید بکنیم؟ با خشونت جوانان و نوجوانان چه باید کرد؟
مشخصات کتاب
نویسنده ژاک سملن
مترجم مهدی ضرغامیان
سال نشر 1396
نوبت چاپ 1
قطع پالتویی
نوع جلد شومیز
تعداد صفحات 60
شابک 978-600-391-033-1
تولید کننده آفرینگان
مقدمه و اطلاعات کتاب

حرف اصلی این کتاب این است که عدم خشونت دست روی دست گذاشتن نیست. عدم خشونت شیوه‌ای در زندگی و روشی خاص در عمل کردن است که از طریق آن می‌توان به درگیری‌ها پایان داد، علیه بی‌عدالتی به پا خواست و صلح و آرامشی پایدار برپا کرد. نویسنده سعی کرده است از زندگی روزمره و نیز تاریخ بشری نمونه‌هایی ارائه دهد.

 

صحبت کردن با نوجوان‌ها در برخی موارد بسیار سخت است. به‌خصوص در مواقعی که ذهن آن‌ها در مواجهه با جهان پیرامون درگیر سؤالات بی‌شمار می‌شود و نیازمند جوابی ساده، روشن و دقیق هستند. مجموعه «گفتگو با...» مجموعه‌ای ۱۲ جلدی است با ترجمه‌ مهدی ضرغامیان، برای یادگیری و اندیشیدن نوجوان‌ها که به صورت پرسش و پاسخ برای کودکان و نوجوانان درباره فلسفه، تاریخ، جنگ، عالم، مرگ، اخلاق و دیگر موضوعات سؤال‌برانگیز تدوین شده است.

 

مطالعه بخشی از کتاب

نظر شما چیست؟
  • تنها کاربران عضو می توانند نظر خود را بنویسند
عضویت در خبرنامه