گروه انتشاراتی ققنوس | کتاب صوتی پنج حکایت ویلیام شکسپیر
 
18,000 تومان

کتاب صوتی پنج حکایت ویلیام شکسپیر

مشخصات کتاب
نویسنده ویلیام شکسپیر
مترجم علی اصغر حکمت
گوینده حسین پاکدل
مدت 120 دقیقه
تولید کننده نوین کتاب گویا , ققنوس
مقدمه و اطلاعات کتاب

پنج حکایت شکسپیر مجموعه‌ای شنیدنی است از پنج اثر شناخته شده از ویلیام شکسپیر، شاعر و درام‌نویس تاریخ جهان؛ کشاورز زاده‌ای که قریحه و شور نوشتن او را به یکی از بزرگترین نویسندگان زمانه خود و حتی دوران پس از خود ارتقا داد. ویژگی کتاب حاضر این است که این آثار را که همگی نمایشنامه‌های شکسپیر به شمار می‌روند، در شکل قصه و حکایت می‌شنویم. شکل و شیوه‌ای که در ادبیات فارسی خلاف نوع درام‌نویسی، ریشه و تاریخی دیرین دارد. مترجم درباره سابقه این شیوه در برگردان داستانی این آثار به زبان انگلیسی می‌گوید:

دو تن از نویسندگان مشهور چارلز لم و مری لم، بعد از وفات آن استاد قالب روایات او را خلاصه کردند و به نثر منسجم و روان درآورده و آن را افسانه‌های شکسپیر نام دادند.

این مجموعه که پیش از این به همت نشر ققنوس و با ترجمه زنده یاد علی اصغر حکمت منتشر شده بود، حال با همراهی حسین پاک‌دل، شنیداری شده است. درباره ترجمه اثر باید گفت همچون هر زبان زنده و پویایی، زبان آثار شکسپیر نیز با زبان انگلیسی معاصر تفاوت بسیار دارد. از همین جهت مترجم هم در انتقال سبک و لحن این اثر نثر و زبان را طوری به کار گرفته است تا فارسی اثر به سطح زبان آثار شکسپیر نزدیک شود و به این پرسش پاسخ داده است که اگر نویسنده این اثر را به فارسی می‌نوشت، چگونه می‌نوشت.

نظر شما چیست؟
  • تنها کاربران عضو می توانند نظر خود را بنویسند
عضویت در خبرنامه