گروه انتشاراتی ققنوس | کتاب‌های پرفروش ققنوس در فروردین ماه ۹۷
 

کتاب‌های پرفروش ققنوس در فروردین ماه ۹۷ 1397/1/29

به ایام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نزدیک می‌شویم و این روزها تهیه لیست کتاب برای خرید یکی از سرگرمی‌های اصلی اهل کتاب به حساب می‌آید. در این میان مراجعه به عناوین پرفروش انتشاراتی‌ها و کتاب‌فروشی‌ها کمک می‌کند تا از میان انبوه کتاب‌های منتشر شده در سال گذشته، انتخاب‌های دقیق‌تر و بهتر داشته باشیم. از همین رو و در آستانه‌ی نمایشگاه کتاب پرفروش‌های ققنوس در ماه فروردین را منتشر می‌کنیم.

چندین ماه است که مخاطبان کتاب «ملت عشق» را در لیست پرفروش‌های کتابفروشی‌ها می‌بینند. داستانی جذاب که روایت احوالات و رابطه‌ی بین شمس و مولانا ست و در دو دوره‌ی زمانی رخ می‌دهد. دوره اول در حدود ۶۳۹ تا ۶۴۵ قمری و دوره‌ی دوم عصر حاضر است. از ویژگی‌های جالب کتاب این که در حدود بیست راوی مختلف دارد و در ابتدای هر بخش راوی آن نیز ذکر می‌شود. ملت عشق به تازگی به چاپ شصت‌و‌سوم رسیده است.

عباس معروفی برای اهل داستان نویسنده‌ی شناخته‌شده‌ای ست و کتاب‌های «سال بلوا» و «سمفونی مردگان» این نویسنده‌ی محبوب این ماه نیز در لیست پرفروش‌های ققنوس به چشم می‌خورند.

«روح گریان من» یکی از کتاب‌های پرفروشی ست که داستان آن مربوط به زنی جاسوس از کره‌ی شمالی ست. این کتاب که به نوعی خودزندگینامه‌ی کیم هیون هی به حساب می‌آید، با زبانی پرکشش پرده از اسراری بر می‌دارد که در درون مرزهای کره‌ی شمالی از چشم‌ها و گوش‌ها پنهان بوده. روایت جدا کردن نوجوان‌ها از خانواده‌هایشان و به عضو در آوردن آن‌ها در حذف، برای مقاصد سیاسی.

نخستین کتاب رضا شکراللهی، ویراستار و روزنامه‌نگار در مدتی کوتاه به چاپ دوم رسید و در نمایشگاه کتابِ پیش رو چاپ سوم آن نیز به مخاطبان عرضه می‌شود. شکراللهی در «مزخرفات فارسی» با زبانی شیرین و طناز نکاتی را در باره‌ی نگارش و ویرایش نوشته که حتا اگر دوست‌دار درست‌نویسی هم نباشید، از خواندن‌شان لذت می‌برید و لبخند به لب‌تان می‌نشیند.

آلن دوباتن را علاقه‌مندان به فلسفه خوب می‌شناسند. نویسنده‌ای که با زبانی ساده مفاهیمی عمیق را در زندگی مدرن روزمره حلاجی می‌کند و خواننده را به تفکر وا می‌دارد. «تسلی‌بخشی‌های فلسفه» شش بخش دارد که در هر قسمت آن دوباتن با استفاده از آرای یکی از فلاسفه سعی می‌کند راه‌حل‌هایی را به خواننده ارائه کند. این کتاب را عرفان ثابتی به فارسی برگردانده و هم‌اکنون به چاپ پانزدهم رسیده است.

بین رمان‌خوان‌ها، مارگارت اتوود نویسنده‌ شناخته‌شده‌ی کانادایی از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. کتاب «آخرین انسان» از این نویسنده برای دومین ماه متوالی در لیست پرفروش‌های ققنوس است و این بار به آخرین انسان «سرگذشت ندیمه» هم اضافه شده: رمانی دیگر از اتوود که خواننده را صفحه به صفحه به دنبال خودش می‌کشد و تحت تاثیر قرار می‌دهد. آخرین انسان پیش از این با عنوان اوریکس و کریک منتشر شده بود و مترجم این دو اثر از اتوود سهیل سمی است.

کتاب‌های روانشناسی و یا کتاب‌هایی که در این حوزه می‌خواهند از سنگینی بار هستی بر دوش انسان‌ها کم کنند همواره با اقبال مواجه می‌شوند. «برتری خفیف» نیز یکی از همین کتاب‌هاست. جف اولسون نویسنده این کتاب در سراسر آمریکا و در گوشه و کنار جهان تاکنون برای بیش از دهها هزار نفر سخنرانی کرده است. هدف او از این سخنرانی‌ها کمک به مردم جهان برای پیدا کردن سطوح بالاتری از تعالی شخصی و استقلال مالی بوده است. در سال۲۰۰۵ وقتی چاپ اول این کتاب به بازار عرضه شد هیچگاه تصور نمی‌شد که مخاطبان اینچنین از این کتاب استقبال کنند. کتاب برتری خفیف به صورت شفاهی و دهان به دهان بین مردم ترویج شد و همچون انتشار شعله‌های آتش خیلی زود به همه‌جا سرایت کرد. صدها هزار نفر آن را خوانده بودند و به دیگران نیز معرفی کرده بودند.

بسیاری از افراد نمی‌دانند چرا در میان بحث و گفت‌و‌گو با دیگران بهم می‌ریزند و با اینکه موضع‌شان حق است، در مباحثه شکست می‌خورند. «هنر همیشه بر حق بودن» آرتور شوپنهاور به تکنیک‌های بحث می‌پردازد برای مواقعی که از نظر منطقی شکست خورده‌ایم، اما به دنبال راه‌حلی هستیم که از زمین بازی به هر قیمتی که شده پیروز بیرون بیاییم. شوپنهاور در این کتاب با لحنی کنایی آفات بحث را مرور می‌کند و کمک می‌کند به خواننده تا راه و رسم گفت‌و‌گوی صحیح منطقی را بیشتر و بهتر بشناسد. این کتاب را نیز عرفان ثابتی به فارسی برگردانده.

ثبت نظر درباره این خبر
عضویت در خبرنامه