گروه انتشاراتی ققنوس | شخصیت باستان ... نخستین فرعون مونث
 
100,000 تومان
این کتاب به سفارش شما طی 72 ساعت كاری چاپ و ارسال می شود. امكان كادوپیچ كردن و ارسال از طریق پیك برای این كتاب وجود ندارد.

شخصیت باستان ... نخستین فرعون مونث

فرعون‌ها در سرزمین مصر در حدود هزاران سال پیش فرمانروایان قدرتمندی بودند . یکی از این فراعنه که خیلی هم استثنایی و خاص بود تا اواسط سده نوزدهم میلادی ناشناخته مانده بود
مشخصات کتاب
نویسنده پاملا دل
مترجم فاطمه شاداب
تعداد صفحات 112
قطع وزیری
نوع جلد شومیز
نوبت چاپ 1
سال نشر 1392
شابک 978-600-278-036-2
نسخه صوتی دریافت کتاب صوتی
تولید کننده ققنوس
مقدمه و اطلاعات کتاب

فرعون‌ها در سرزمین مصر در حدود هزاران سال پیش فرمانروایان قدرتمندی بودند . یکی از این فراعنه که خیلی هم استثنایی و خاص بود تا اواسط سده نوزدهم میلادی ناشناخته مانده بود . نام او « حَتْشِپْسوت » بود . هر چه اطلاعات باستان‌شناسان درباره این فرعون که حدود 3500 سال پیش حکومت می‌کرد ، بیشتر می‌شد ، ماجرای او رمزآلودتر می‌شد . حتشپسوت در اوایل امپراتوری جدید ، دست کم بیست سال حکومت کرد . دوران حکومت او توأم با صلح بود و برنامه‌های ساخت و سازهای عظیمی طی این دوره آغاز شد . او معابد ، مقابر ، ستون‌های سنگی عظیم و نمازخانه‌های گرانیتی با ابهت و حیرت‌انگیزی ساخته است . برخلاف فراعنه قبلی ، او ساختمان‌های قدیمی را که دشمنان ویران کرده یا بر اثر گذشت زمان تخریب شده بودند ، احیا کرد . نکته دیگری که باعث شگفتی مصر شناسان شده این است که این فرعون مرد نبود ، بلکه زن بود . او در جامعه‌ای مردسالار به بالاترین مقام رسیده و به روش مردانه‌ای حکومت کرده بود . مصریان او را یک الهه می‌دانستند . کتاب « حتشپسوت ، نخستین فرعون مؤنث » یکی دیگر از مجلدهای جدید شخصیت‌های تأثیرگذار جهان باستان است که در 111 صفحه منتشر شده است .

نظر شما چیست؟
  • تنها کاربران عضو می توانند نظر خود را بنویسند
عضویت در خبرنامه