گروه انتشاراتی ققنوس | مگه تو مملکت شما خر نیست؟
 
85,000 تومان

مگه تو مملکت شما خر نیست؟

مشخصات کتاب
نویسنده عزیز نسین
مترجم ارسلان‌ فصیحی‌
نوبت چاپ 7
تعداد صفحات 224
سال نشر 1401
سال چاپ اول 1394
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
نوع کاغذ بالکی
وزن 166
موضوع داستان‌های ترکی - ترکیه - قرن ۲۰
شابک 978-600-278-001-0
نسخه صوتی دریافت کتاب صوتی
تولید کننده ققنوس
مقدمه و اطلاعات کتاب

مگه تو مملکت شما خر نیس؟
عزیز نسین
ترجمه ارسلان فصیحی
طوری که انگار دندانش درد بکند یک دستش را به صورتش گرفته بود و در حالی که سرش را به چپ و راست تکان می‌داد، وارد شد. همین طور با دست به صورتش می‌زد و مدام می‌گفت: «وای! آبرومون رفت...» می‌شناختمش، آدم مبادی آدابی بود. خیلی تعجب کردم از این که به محض ورود، بی سلام و کلامی، شروع کرد به زدن خودش و گفتنِ «وای! آبرومون رفت...» گفتم: «خوش اومدین. بفرمایین... خواهش می‌کنم بفرمایین بنشینین...»
«آبرومون رفت! پاک آبرومون رفت...!»
با خودم گفتم شاید مصیبتی سرش آمده، شاید هم سر خانواده‌اش. می‌گفت: «دیگه می‌خواستین چی بشه؟ یه خرِ گَرو به دو هزار و پونصدلیره به یارو فروختن.»
«مَحمَت نُصرَت» (1915-1995) معروف به عزیز نسین، نویسنده، مترجم و طنز نویس توانای اهل ترکیه است. بدون شک طنزنویسی یکی از مشکل‌ترین رشته‌های ادبیات جهانی است که کمتر نویسنده‌ای می‌تواند در این راستا به طور کامل موفق عمل کند اما عزیز نسین با قلم خود سال‌های زیادی علیه ظلم و استبداد نوشت و ظالمان را به سخره گرفت. او با آثار جاودانی‌اش مرزها را در هم نوردید و به نویسنده‌ای فراملیتی تبدیل شد. عزیز نسین می‌گفت: برای من هیچ حدو مرزی متصور نیست و با قلم خود در هر جای دنیا ناله‌ای از انسان‌ها بشنوم آن را به قلم خواهم کشید و به گوش همه جهانیان خواهم رساند.
 مجموعه حاضر گزیده‌ای است از بهترین داستان‌های طنز عزیز نسین که مترجم آنها را از کل آثارش انتخاب و ترجمه کرده است.  

نظر شما چیست؟
  • تنها کاربران عضو می توانند نظر خود را بنویسند
برچسب های کتاب
نقدهای این کتاب
عضویت در خبرنامه