گروه انتشاراتی ققنوس | بن بست اردیبهشت
 
60,000 تومان
این کتاب به سفارش شما طی 72 ساعت كاری چاپ و ارسال می شود. امكان كادوپیچ كردن و ارسال از طریق پیك برای این كتاب وجود ندارد.

بن بست اردیبهشت

مشخصات کتاب
نویسنده نسترن مکارمی
تعداد صفحات 96
قطع -
نوبت چاپ 1
سال نشر 1394
شابک 9786005639551
تولید کننده هیلا
مقدمه و اطلاعات کتاب

در بن‌بست اردیبهشت داستان زنی را می‌خوانیم که تلاش برای داشتن شخصیتی مستقل، زندگی‌اش را دگرگون کرده است. او که در این مبارزه خود را بازنده می‌بیند، در مقابل انتخاب‌های تازه‌اش دچار تردید می‌شود و زیر بار نگاه سنتی و مردسالارانه‌ای که همیشه زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار داده، خود را در تصمیم‌گیری ناتوان می‌بیند: «می‌گفت: تو شبیه لیمو ترشی از فکرت دهن آدم آب می‌افتد.» بعد دیدم که رو در هم کشید و آب دهانش را قورت داد. دست مهرگان را گرفت و گفت: «مامان همراه ما نمی‌یاد. امشب کارش طول می‌کشه.» و لیمو ترش آب گرفته ماند گوشه بشقاب و باقی‌مانده‌های سفره سرازیر شد توی سطل آشغال.
لیلا در تلاش برای رهایی از این تنگنا به شناخت تازه‌ای از خود می‌رسد و نخستین قدم‌هایش را با به زبان آوردن خواسته‌هایی بر می‌دارد که همیشه با مصلحت‌اندیشی آنها را مخفی نگه داشته بود.
بن‌بست اردیبهشت داستان زنی است که سعی دارد از آموزه‌ها و وابستگی‌های کهنه که خواه ناخواه به بخش بزرگی از درون او تبدیل شده‌اند خلاصی ‌یابد. اصولی که گاه زمینه‌ساز قضاوت‌های ناعادلانه او درباره خودش می‌شود: «توی آینه خودم را می‌بینم که زل زده توی چشمهایم. به تو هم می‌گن مادر؟ مادرهای مردم جونشون رو می‌دن بچه‌شون یه قدم ازشون فاصله نگیره. اون وقت تو نگران اومدن و بودن با اونی؟»

نظر شما چیست؟
  • تنها کاربران عضو می توانند نظر خود را بنویسند
عضویت در خبرنامه